Meble biurowe

Ergonomiczne meble biurowe, czym są?

Każdy z nas, przynajmniej raz na jakiś czas, z pewnością słyszy o tym, jak dużą rolę ma do odegrania ergonomiczność mebli biurowych. O ile jednak termin ten pojawia się regularnie, o tyle wspominanie go wcale nie przybliża nas do odkrycia jego definicji. Warto więc postawić sobie pytanie o to, czym jest ergonomia w odniesieniu do wyposażenia biura.

Meble ergonomiczne – próba definicji

Nie ma jednej definicji ergonomii. Niekiedy można nawet odnieść wrażenie, że każda osoba interesująca się tym zagadnieniem mówi o nim nieco inaczej. Na podstawie wielu wypowiedzi możemy jednak przyjąć, że ergonomiczne meble biurowe to te, które przyczyniają się do tego, że nawet intensywna praca nie jest w stanie doprowadzić do dolegliwości zdrowotnych. Meble ergonomiczne chronią przy tym nie tylko przed problemami z kręgosłupem, ale również z kończynami dolnymi oraz ze wzrokiem.

Innym terminem, który wymaga zdefiniowania jeszcze zanim wyruszy się na poszukiwanie mebli, jest ten, który dotyczy ergonomii stanowiska pracy. Takie stanowisko pracy powinno być miejscem przyjaznym pracownikowi. Nawet najlepiej zorganizowane nie jest w stanie ochronić zatrudnionego przed nieprzewidywalnością szefa lub klientów. Nie naraża go jednak na dodatkowy stres. Co więcej, jest przygotowane z myślą o tym, aby osoba wykonująca swoje obowiązki czuła się komfortowo i nie miała powodów do narzekania.

W tym dziale  System HR – co to jest i dlaczego warto zainwestować w program?

Ergonomiczne meble biurowe – od czego zacząć?

Jakie meble biurowe powinny znaleźć się w centrum naszego zainteresowania w pierwszej kolejności, jeżeli marzy się nam stworzenie ergonomicznego stanowiska pracy? Eksperci zwykle wskazują w tym momencie na krzesła biurowe. To właśnie one umożliwiają przyjęcie odpowiedniej podstawy podczas długiego dnia pracy. One też przeciwstawiają się niekorzystnym nawykom takim, jak choćby napinanie się i wykrzywianie kręgosłupa. Dziś normą są krzesła, które można regulować nadając im indywidualny charakter. Wskazane jest, aby korzystała z nich tylko jedna osoba, większość z nich jest jednak na tyle intuicyjna, że zmiana ustawień zajmuje zaledwie kilkadziesiąt sekund.

Gdy wybierze się już ergonomiczne krzesło biurowe, dobrze jest uświadomić sobie, że musi ono znaleźć się przy ergonomicznym biurku. Jego charakter należy dostosować nie tylko do specyfiki pracownika, ale i samego stanowiska pracy. Dla nikogo zaskoczeniem nie powinno być zatem to, że w przypadku, w którym liczba biurek w przestrzeni biurowej jest wysoka, oddzielenie ich od siebie ściankami działowymi może okazać się strzałem w dziesiątkę. Ścianki działowe mogą mieć zresztą znacznie więcej zalet niż skłonni bylibyśmy się tego spodziewać. Stanowią barierę izolacyjną, a do tego wiele osób wykorzystuje je jako spersonalizowaną tablicę umieszczając na nich ważne informacje umożliwiające jak najlepsze wywiązywanie się z przekazanych obowiązków. Ostatnie lata to czas, w którym królują biurka z regulowaną wysokością, przeznaczone do podejmowania zróżnicowanych aktywności.

W tym dziale  Co to jest social media marketing?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *