osoba przegląda internet

Strategie marketingowe w prowadzeniu franczyzy: jakie narzędzia wykorzystać?

Jeśli ktoś nie ma zbyt dużego kapitału na start, a chce prowadzić własny biznes, to ma wiele opcji do wyboru. Dobrym rozwiązaniem może być franczyza z niskim wkładem własnym. Istotne jest to, aby dobrze wypromować markę, zbudować własną reputację i zwiększyć zyski. W przypadku korzystania z marki franczyzowej zadanie zostaje mocno ułatwione. Jest ona już znana na rynku. Trzeba pamiętać o tym, że franczyzodawca zajmuje się marketingiem globalnym. Z kolei zadaniem franczyzobiorcy będzie zadbanie we własnym zakresie o zaistnienie swojego lokalnego oddziału.

Strategie marketingowe dla franczyzobiorców

Franczyzobiorca już na start otrzymuje sporo udogodnień. Po podpisaniu umowy z franczyzodawcą ma do dyspozycji różne materiały reklamowe, logotyp i szereg dodatkowych narzędzi marketingowych. Świetnie sprawdzają się przykładowo programy lojalnościowe, plakaty, ulotki, broszury i banery. Są to narzędzia służące do prowadzenia działań marketingowych. Warto być oczywiście bardziej ambitnym i zrobić coś we własnym zakresie. W przypadku franczyzy świetnie sprawdza się content marketing, czyli tworzenie wartościowych treści. Muszą być one ciekawe i unikalne. Za pomocą content marketingu możliwe staje się zwiększenie sprzedaży, pozyskanie cennych kontaktów.

Można zbudować reputację eksperta w swojej branży. Oczywiście najpierw trzeba dowiedzieć się, jakich treści oczekują klienci. Muszą być one ściśle dopasowane do specyfiki prowadzonej działalności. Kolejną kwestią jest promowanie treści na stronach internetowych, w wyszukiwarkach, w mediach społecznościowych. Warto wykorzystać marketing bezpośredni, reklamę tradycyjną w radiu i telewizji. Publikacja w prasie także świetnie się sprawdzi. Istotne będzie zadbanie o spójność komunikacji z marką. Narzędzia marketingowe trzeba dopasować właściwie do dystrybucji kontentu.

Co pomoże wypromować biznes?

W przypadku franczyzy świetnym narzędziem marketingowym będzie pozycjonowanie. Jest to skuteczny sposób na wypromowanie swojej strony internetowej, z uzyskaniem wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarki. Pozycjonować należy frazy ściśle związane z prowadzoną działalnością. Rewelacyjnie sprawdza się także firmowy blog, bo dzięki wpisom na nim generowany jest większy ruch na stronie. Nie może zabraknąć także odnośników do mediów społecznościowych. Warto również zachęcić klientów do zapisania się na newsletter. Świetnym narzędziem będzie także link building. Wartościowe linki uzyskuje się z lokalnych form internetowych i grup na Facebooku.

Nie można zapomnieć również o stworzeniu i uzupełnieniu wizytówki Google Moja Firma. Należy zaistnieć w katalogach i lokalnych portalach. Świetnym narzędziem dla fraszczyzodawców będzie także email marketing. Często można liczyć na udostępnianie systemów do marketing automation przez franczyzodawcę. Warto wykorzystać również lokalną przestrzeń miejską. Należy uczestniczyć w lokalnych konferencjach i imprezach. Jest to sposób na stanie się ambasadorem swojej marki. Spotkania networkowe również stanowią skuteczne narzędzie marketingowe.

W tym dziale  Nowości do biura warte uwagi w 2022