Design Thinking to dość istotny element w procesie projektowania UX. Warto dowiedzieć się nieco więcej na temat korzystnych sposobów jego zastosowania w przedsiębiorstwach.
Rozwój nowych usług
Design Thinking w procesie projektowania UX może być wykorzystywany przede wszystkim w rozwoju nowych usług, co ma bardzo duże znaczenie w przedsiębiorstwach. Projektowanie interfejsów to nie jedyne wyzwanie, które aktualnie stoi przed branżą UX. Interfejs w bezpośredni sposób związany jest również z innymi elementami całego procesu, a także jego kontekstu oraz powiązanych szczegółów. Dzięki zastosowaniu myślenia projektowego możliwe jest wyjście poza schemat oraz stworzenie interfejsu o szerszej funkcjonalności niż standardowa.
Wprowadzanie zmian organizacyjnych
Design Thinking to działania, które mogą być bardzo pomocne również w przypadku wprowadzania pewnych zmian organizacyjnych. Nowe zasady postępowania oraz narzędzia w dużym przedsiębiorstwie nie są tak szybkie do zrealizowania oraz wymagają czasu i odpowiedniego doświadczenia. Dzięki myśleniu projektowemu możliwe jest określenie sposobów działania, potrzeb, a także problemów użytkowników. Dlatego możliwe jest także zaplanowanie oraz wdrożenie zmian organizacyjnych w ramach funkcjonowania danego przedsiębiorstwa.
Zarządzanie wiedzą i informacją
Projektowanie UX w bezpośredni sposób związane jest także z zarządzaniem wiedzą oraz informacją w przedsiębiorstwie, ponieważ każda firma na swój sposób gromadzi pewne dane. Dzięki Design Thinking możliwe jest usystematyzowanie architektury informacji, aby była łatwiejsza do odczytania przez użytkowników. Oprócz tego ułatwienia w tym zakresie przeznaczone są także dla pracowników, którzy nie będą musieli tracić nadmiernej ilości czasu na poszukiwanie niezbędnych informacji oraz rozwiązywanie problemów, które już wcześniej zostały przez kogoś rozwiązane. Warto zwrócić uwagę na ten istotny aspekt usprawniania realizowanych działań.
Tworzenie innowacji
Design Thinking w procesie projektowania UX może znaleźć zastosowanie również w przypadku tworzenia innowacyjnych rozwiązań w przedsiębiorstwach. Obejmuje to określanie strategii działania, planowanie pracy, gromadzenie niezbędnych narzędzi, a także kompletowanie zespołu. Wewnętrzne zespoły odpowiedzialne są za projektowanie innowacji oraz wymyślanie nowych rozwiązań, które mają na celu usprawnienie działalności.
Potrzeby użytkowników
Projektowanie UX wraz z Design Thinking jest bardzo pomocne także w przypadku określania potrzeb użytkowników, a także odpowiadania na nie. Dzięki skorzystaniu z innowacyjnych rozwiązań projektowych możliwe jest skupienie się na komforcie klienta oraz jego potrzebach, co może się w pośredni sposób przełożyć na jego zachowania oraz decyzje zakupowe. Identyfikacja problemów użytkowników w dużej mierze pozwoli na wyeliminowanie ich trudności oraz sprawi, że poszczególne rozwiązania będą bardziej zoptymalizowane.