Co to jest link sponsorowany? Dowiedz się!

Każdy z nas spotkał się z linkami sponsorowanymi Google, a są to boksy z reklamami tekstowymi, które pojawiają się w wyszukiwarce. Są one najpopularniejszą i najskuteczniejszą formą reklamy, gdyż szybko można trafić do dużej liczby klientów, czyli wszystkich tych, którzy korzystają z wyszukiwarki.

Czym są linki sponsorowane Google?

Linki sponsorowane Google pojawiają się tuż obok wyników wyszukiwarki, a wyświetlają się, gdy wpiszemy w wyszukiwarkę jedno ze słów kluczowych, które wcześniej zostało wybrane i zastosowane w kampanii. Oczywiście jest to droga, ale opłacalna reklama – gdy jest poprawnie przygotowana,
wyświetla się w wyszukiwarce w niedługim czasie po uruchomieniu kampanii. Płaci się za nią tylko wtedy, gdy użytkownik w nią kliknie. Firma zlecająca taką reklamę może czuwać nad jej przebiegiem i modyfikować ją, jeśli nie przynosi pożądanych efektów. Reklamy można kierować w różny sposób, np. umieszczać na konkretnych witrynach internetowych, kierować do różnych grup zainteresowań, określonych przedziałów wiekowych, pod kątem płci lub list remarketingowych – wszystko to ustala się przed podpisaniem umowy z Google. Kampanie Adwords często są wykorzystywane jako źródło informacji na temat skuteczności słów kluczowych, które później są wybierane do pozycjonowania (SEO) – zleceniodawca sprawdza, czy reklama wyświetla się, gdy klient używa danych słów, czy może ci szukają danego towaru, ale wpisują nieco inne hasło w okno wyszukiwarki.

W tym dziale  Co to jest pozycjonowanie long tail? Dowiedz się!

Jak zadbać o skuteczność linków sponsorowanych Google?

Nad skutecznością reklamy Google trzeba czuwać, by na bieżąco ją optymalizować. Jeżeli koszty pozyskania klienta za pomocą kampanii linków sponsorowanych Google są zbyt wysokie, reklamowanie przestaje być opłacalne. Reklama powinna wyświetlać się tylko osobom, które mogą być zainteresowane naszą ofertą – na przykład laktatory nie są potrzebne kobietom po 50 roku, które już nie będą miały dzieci, a taki produkt mamy kupują sobie same – nawet jeśli proszą o taki prezent, raczej same wskazują jego rodzaj. Chcąc zoptymalizować treści do użytkowników, lepiej skorzystać z usług agencji marketingowej, która o to zadba i będzie szybko reagować, gdy działania reklamowe nie przyniosą oczekiwanych efektów. Nie powinno się rezygnować z tej formy reklamy, bo jest to także sposób na to, by zaistnieć w świadomości klientów. Kiedy wyświetlą się wyniki z wyszukiwarki, spojrzą na reklamę w boksie i jest duża szansa, że zapamiętają nazwę sklepu.
Wykorzystywanie linków sponsorowanych Google jest bardzo proste, a korzyści z nich wynikające są duże, gdyż taka reklama jest skuteczna.

 

Więcej o linkach sponsorowanych: https://digitalhill.pl/uslugi/kampanie-google-ads-adwords/linki-sponsorowane-google-adwords/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *